Szkoła Kreatywności i Krytycznego Myślenia – webinar dla nauczycieli

przez Administrator

Zawód nauczyciela to nie tylko pełne poświęcenie edukacji, ale również wielka odpowiedzialność. To właśnie od podejścia pedagogów szkolnych zależeć będą ambicje, postawy i światopoglądy przyszłych pokoleń. W związku z dużym zainteresowaniem wokół roli kompetencji kluczowych w edukacji, Wydział Rozwoju Kompetencji Społecznych i Obywatelskich zorganizował 18 sierpnia Konferencję „Szkoła Kreatywności i Krytycznego Myślenia”. 

Wydarzenie dedykowane było przede wszystkim nauczycielom szkolnym, pedagogom i wychowawcom, ale również do szerokiego grona pracowników ośrodków doskonalenia nauczycieli, doradców metodycznych, psychologów i wykładowców akademickich. Celem konferencji było wsparcie pracowników szkolnictwa w zakresie rozwijania u uczniów kompetencji społecznych i obywatelskich, innowacyjności w formie prowadzenia lekcji oraz metod przeprowadzania projektów edukacyjnych. Wszystkie z elementów pełnią istotną rolę w procesie nauczania, a odpowiednie zrozumienie strategii dydaktycznych jest kluczowym elementem efektywnej edukacji.

Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem. W wydarzeniu wzięło udział aż trzystu chętnych z całej Polski. Webinar rozpoczął się od oficjalnego wprowadzenia. Uczestników powitali na konferencji Tomasz Madej – Dyrektor Ośrodka Rozwoju Edukacji, Agnieszka Karczewska-Gzik – kierownik Wydziału Rozwoju Kompetencji Społecznych i Obywatelskich oraz dr Monika Brenner-Zawierucha – ekspert w WRKSO.

Pierwszy wykład pt. „Umiejętność świadomego udziału w procesie uczenia się” poprowadziła mgr Barbara Markiewicz – doradca metodyczny wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.  Prelegentka przedstawiła prezentację dodatkową zatytułowaną „Zastosowanie metody projektu w kształtowaniu kompetencji kluczowych”.

Drugim mówcą konferencji była mgr Bożena Osik – nauczyciel-konsultant Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie. Uczestnikom przedstawione zostały dwa wykłady: „Pomysłowy Dobromir w szkole” oraz „Budujemy mosty pomiędzy dzisiaj a jutrem”. Wykłady dotyczyły przede wszystkim innowacyjności w prowadzeniu lekcji oraz kształtowania postaw wśród młodzieży.

Polecane artykuły

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Akceptuj Czytaj więcej