Bartłomiej Kaczmarek ze Złotą Żabą za zdjęcia do filmu “Doppelgänger. Sobowtór” Jana Holoubka w Konkursie Filmów Polskich oraz Nagroda FIPRESCI dla “Strefy interesów” Jonathana Glazera ze zdjęciami Łukasza Żala. To polskie akcenty gali zakończenia 31. edycji Międzynarodowego Festiwalu Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage Festival w Toruniu.
Peter Dinklage, aktor znany m.in. z “Gy o tron”, odebrał w Toruniu nagrodę dyrektora festiwalu EnergaCamerimage dla aktora.
“Dziękuję bardzo za tę nagrodę. Jestem po raz pierwszy na tym festiwalu. Chciałem podziękować twórcom festiwalu i Toruniowi. My aktorzy, gdybyśmy coś próbowali robić sami, bylibyśmy wariatami” – mówił Dinklage.
Nagrodzeni podczas 31. Energa CAMERIMAGE:
KONKURS GŁÓWNY
Złota Żaba: “The New Boy”
zdj. Warwick Thornton
reż. Warwick Thornton
Srebrna Żaba: “Hrabia”
zdj. Ed Lachman
reż. Pablo Larraín
Brązowa Żaba: “Biedne istoty”
zdj. Robbie Ryan
reż. Yorgos Lanthimos
NAGRODA FIPRESCI
Nagroda Międzynarodowego Jury Krytyków FIPRESCI dla najlepszego filmu: “Strefa interesów”
zdj. Łukasz Żal
reż. Jonathan Glazer
KONKURS FILMÓW POLSKICH
Najlepszy Film Polski: “Doppelgänger. Sobowtór”
zdj. Bartłomiej Kaczmarek
reż. Jan Holoubek
KONKURS ETIUD STUDENCKICH SZKÓŁ FILMOWYCH I ARTYSTYCZNYCH
Nagroda Studencka im. Laszlo Kovacsa – Złota Kijanka: “Cremation, Or The Quarantine Hotel”
zdj. Wen Lau
reż. Ning Qian
szkoła: National Taiwan University of Arts (NTUA)
Srebrna Kijanka: “Plastic Touch”
zdj. Celia Morales
reż. Aitana Ahrens
szkoła: The Madrid Film School (ECAM)
Brązowa Kijanka: “Poor Boy Long Way from Home”
zdj. Tuur Oosterlinck
reż. Jonas Hollevoet
szkoła: Sint-Lucas School of Arts, Brussel (LUCA)
KONKURS DŁUGOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH
Złota Żaba — za najlepszy film dokumentalny: “Echo”
zdj. Ernesto Pardo
reż. Tatiana Huezo
KONKURS KRÓTKOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH
Złota Żaba — za najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: “Oasis”
zdj. Myriam Payette
reż. Justine Martin
KONKURS DEBIUTÓW REŻYSERSKICH
pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich
Najlepszy debiut reżyserski: “Bogu dzięki, chłopiec”
zdj. Kanamé Onoyama
reż. Amjad Al-Rasheed
KONKURS DEBIUTÓW OPERATORSKICH
pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich
Najlepszy debiut operatorski: “A Song Sung Blue”
zdj. Jiayue Hao
reż. Zihan Geng

Closing Ceremony, fot. Karol Zamorski/Fcebook-Camerimage

Closing Ceremony, fot. Anna Rusiłko/Fcebook-Camerimage.
Źródło; mat.pras./EnergaCAMERIMAGE, Facebook/EnergaCAMERIMAGE.